tirsdag den 3. december 2013

3 måneder og nu december

Jaaa, altså hvor skal jeg begynde.. Er lige startet i skole igen efter en dejlig og længe ventet thanksgiving break. Lavede ikke så meget i starten af ferien, andet end at være sammen med Nanna, træne, spise, sove, gå på toilettet, gå i bad - flere detaljer? Om onsdagen, altså den 27. november, vi kørte 5:30 om morgenen og så kom vi til St. George, Utah, kl 16:30 - det var 11 laaaaange timer kan jeg godt love jer for. Vi sov, spiste og sov igen - nok mest mig, det med at sove. Ej okay, turen derover var virkelig pæn, helt vild endda, hele turen er i bjerge og så snart man kommer til den anden side, altså af bjergene, hen til Utah, så er bjergene helt røde/orange, hvilket er så kønt. Der var dejlig varmt, så det var fantastisk. Vi så film og lavede dessert til næste dag, så vi var klar til bare at spise hele torsdagen, da det var thanksgiving. En tradition de har er at løbe 3,1 miles - altså 5 km, om morgenen, thanksgiving dag, så det gjorde Amber, Jeremy, Jamis og jeg, det var heldigvis ikke værst, da vejret var så godt og alt var så nyt og flot at kigge på. Så kom vi hjem og startede med at spise. Ved 5 tiden var det store måltid, ikke det bedste mad i verden, men det var okay og jeg var alligevel prop fyldt, såå kunne ikke spise så meget.
Black Friday startede allerede torsdag aften, snyd siger jeg! Så mig og Joelle (Ambers brors kone) tog til Walmart for at få billige film - fik Beautiful Creatures, Burlesque og Twilight Breaking Dawn Part 2 for kun 52 kr.
Fredag, løb Amber, Nathan (Ambers bror), Joelle og jeg 4,5 miles - som er 7,2 km, ja jeg døde næsten, men løb dog hele vejen og så blev vi så kørt hjem, men selvfølgelig valgte Amber at løbe hjem.. Jeg sagde pænt nej tak. Vi løb hen til en high school, der ligger i bjergene, sådan en art school, hvor de performer, spiller musik, tegner og alt muligt - det var vildt fedt. Vi tog derefter ud at shoppe lidt, skulle virkelig have en jakke, men fandt ingen. Fandt i stedet for en sweater og et halstørklæde, fik ikke købt så meget - mor du burde være stolt!
Lørdag gik også hurtigt, vi "went for a hike" ved ikke lige hvad jeg ellers skal skrive, og efter det tog drengene i biografen og mig og Amber tog ud for at lede efter en jakke til mig, og så spiste vi på "In n' out" en restaurant der kun er i Californien og Utah og et sted mere som jeg ikke kan huske. Om aftenen tog vi til templet i Utah, hvor jeg fik en mormonbog på dansk - rolig bliver ikke mormon, men nu skal jeg lære de andre dansk, det er SÅ SJOVT! Ej det sjoveste er stadig at nogle af mine lærere kalder mig Diddi.. det minder mig altså om Dexters laboratorium - forfærdeligt, tror ikke de lærer det, nogensinde!
Søndag morgen 4:30 gik turen hjem igen.. sov 5-6 timer ud af 10, så den tur gik hurtig og vi stoppede ikke så meget på vejen, så vi var allerede hjemme lidt i 3.

Såååå blev det december, følger selvfølgelig med i julekalenderen på dr1, pagten FTW! I går, altså mandag den 2. december pyntede vi op til jul, yaaay, så nu er jeg i julehumør, især fordi turen går til Hawaii + der kun er 16 dage til ferie igen. I morgen er der latestart, så kan sove længe og havde derfor lige tid til at skrive dette indlæg inden jeg skal til at se klokkeblomst :-)
Btw, der er så koldt herover, tro det eller ej, koldere end Danmark, så fik heldigvis lige købt en jakke i dag. Temperaturen startede på 8 da jeg stod op og så faldt den bare, da jeg kom hjem tog jeg ud at løbe, havde langt fra troet det var SÅ koldt, det var så åbenbart -1 grad der og jeg havde shorts på - dårlig kombi..
Men ja så valgte mig og Amber at tage ud og købe en jakke til mig, så jeg ikke fryser ihjel.. Der skal blive -6 til -24 grader i morgen og ja det bliver værre i løbet af ugen, helt ned til -26 grader kan det blive. Tager min dyne med i skole, det er besluttet!

I morgen er jeg så (u)heldig at skulle hjem til Nanna og så skal vi øve guitar til vores finals, hvor vi skal kunne spille en sang, helt valgfrit, tænker på lille peter edderkop, men den går nok ikke helt. Så får Nanna den ære at synge så vi kan få extra credit, håber i hvert fald vi begge får det. Så skal vi også øve drama, som vi skal vise næste uge, for en masse mennesker, nervøs? neeej da, jo. Det er et stykke om hende Anne Frank, hvis i ved hvem det er? Hvis ikke, så søg på google.

Nå, men må hellere til at slutte af, klokkeblomst kalder og det gør min dejlig varme seng også. Hav en god december, skal nok skrive når jeg får tid, ville ikke undre mig, hvis det ikke blev før det nye år, sorry, men har ikke tid - lektier til finals hober sig op og så ligepludselig så sidder jeg i et fly på vej til Hawaii, hvilket btw tager 10 timer at flyve til, hvis det bare gør jer en lille smule mindre misundelige.. Må jo bare sove.
- Undskyld hvis noget af grammatikken er dårlig, har fået af vide af en vis person (Nicolai), at jeg lavede fejl.. "opdaget har ikke fejl nogle endnu grammatikken med", men sig bare til hvis det er ;-)

Turen til Utah - Ja der står DANISH, så også en by der hed Sigurd, men fik ikke lige et billed

Maaad! og en hel masse mennesker i Walmart

Hiking - så flot, det er en fed oplevelse!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar